„Microsoft“ jau turi unikalią viziją, kaip iš esmės keisis apsipirkimo procesas: jei tai pavyktų, prekybos būdai keistųsi iš esmės

Reikia naujų keliavimo batų? Dirbtinis intelektas išanalizuoja būsimą maršrutą, pagal jį parenka tinkamiausią batų modelį, suranda geriausią pasiūlymą, o pardavėjas jau žino, kur keliausite ir pasiūlo dar papildomų naudingų priedų. Jau netolimojoje ateityje toks scenarijus bus visiška realybė, nes pirkėjas tikisi jam pritaikytos, asmeninės apsipirkimo patirties.

„Šiandienos pardavėjams tenka daugiau stengtis, jog jie galėtų augti. Jau kurį laiką vienas prekybos modelis visiems pirkėjams nebetinka: vieni perka fizinėse parduotuvėse, kiti tik internetinėse, o treti – pradeda pirmosiose, o baigia antrosiose. Todėl visiems apsipirkimo patirtį reikia suasmeninti, o be technologinių sprendimų to nepadarysime“, – sako Masha Melkova, „Microsoft“ modernios darbo vietos padalinio vadovė Rytų ir Centrinėje Europoje, ketvirtadienį „Microsoft“ virtualioje konferencijoje prekybininkams „Retail Intelligence Virtual Summit“ apžvelgsianti šias tendencijas.

Netolima apsipirkimo ateitis

Pasak jos, vienas iš lengviausiai suprantamų pavyzdžių link kur judės prekyba – dirbtinis intelektas. Pavyzdžiui, ruošiatės kelionei į kalnus ir prireikia naujų batų. Telefone savo virtualaus asistento paprašote pateikti kelis galimus pasirinkimus. Virtualus asistentas, pasitelkęs dirbtinį intelektą, išanalizuoja kalnų maršrutą, patikrina netoliese esančias parduotuves ir pateikia tris tinkamiausias batų poras. Jūs pasirenkate tinkamiausią porą, o informaciją apie jūsų batų dydį ir užsakymą virtualus asistentas automatiškai perduoda parduotuvei.

Atvykstate į parduotuvę, o pardavėjas jau turi parengęs užsakymą bei tuo pačiu pasiūlo kitų naudingų priedų, kuriuos jam planšetiniame kompiuteryje pagal jūsų planuojamą maršrutą pateikia parduotuvės virtualus asistentas. Užbaigus apsipirkimą, pardavėją virtualus asistentas įspėja, jog netrukus parduotuvėje planuojamas išpardavimas. Todėl jis pažymi batus ir kitas populiarias prekes, o netoliese esančio sandėlio darbuotojai gauna įspėjimą, kad reikia jų užvežti į parduotuvę. Taip pardavėjas gali skirti daugiau laiko bendrauti su klientais ir pritaikyti pasiūlymus jų specifiniams poreikiams.

Šia ir kitomis skaitmeninės transformacijos prekyboje temomis (daugiakanalė prekyba, mašininis mokslas, pasiūlymų pritaikymas pirkėjų įpročiams ir pan.) diskutuos Lietuvos ir kitų Rytų ir Centrinės Europos šalių prekybininkai „Microsoft“ virtualioje konferencijoje „Retail Intelligence Virtual Summit“.

Komentarai